Friday, May 14, 2010

Cin cin çıkacak cin çıkacak/ Farewell to Jeans

Bugün buradan son altı aydır verdiğim bir kararı sizinle paylaşıp ona bir resmiyet katmak istiyorum ki, tersini yaptığımı görürseniz bana "çık çık" deyin, ben de korkumdan yapamayayım.

I want to write here a decision that I made some time ago, to make it official so I won't break it, or I'd be embarassed in front of everyone.

Mesela sigarayı bırakmak filan değil, ama bir şeyleri bırakmak yine de, bıraktığım şey ise kot. Haliyle her genç gibi benim de en çok kullandığım şeylerden biri kot(du). Neden? Çünkü uğraşı yok çek kotu üstüne de bir t-shirt çık dışarı, ütü derdi yok falan filan. Kota dair iyi sadece bunları bulabilirken sevmediğim dünyalarca yönü var: Üniforma gibi, kesimi eskiltmesi filan bile kişisel olmasına yetmiyor, herkes niye böyle diyor bilmiyorum ama rahatsızlar ve hareketi sınırlıyorlar, yazın hayatta giymem zaten çok terletiyor, düşük bel modası yüzünden berbat görüntüler vermemek için ciddi çaba harcamam gerekiyor vs. vs... Öyle bir gına geldi ki bu kotlardan, belgeselimi çekerken bile kot yerine kadife ya da haki pantalonumu giydim hep, hem çok rahatlar, hem sıcak tutuyorlar, hem de kot değiller. Sağolsun sonunda geç de olsa rahatlığına kapılıp ısındığım taytlar da bu değişimi kolaylaştırdı, ve kotlarımı tamamen bıraktım arkadaşlar, size de öneririm!

It's not about quitting to smoke, but something similar in my point of view. The things in question is the jeans that we all wear all the time. As every young person in the world, jeans are the thing I wore the most. Why? Because it's easy just to put on a jean and a t-shirt and go out, and it doesn't have to be ironed. But instead of these two, all I can think about them are baaaad: It's like an uniform, no matter what cut or what it has on it, it still is the same thing that everyone wears, it's uncomfortable and limiting (as you cannot do a lot of actions comfortably in it), in the summer it is literary a pain in the ass and so on... I'm so fed up with them that I quit it all together that I even didn't wear them when I shot my documentary, instead I wore my khakis or velvet pants, they are more comfortable and keep you warm. The leggings that took a lot of them for me to accept, were also a big help, so six months ago, I quit my jeans and put them on the most far corner of my wardrobe (if you see my huge wardrobe, you'll know that it's a huge deal!). I also recommend you the same!

En son ne zaman kot giydiğimi inan ki hatırlamıyorum, daha çok uzun bir süre de giymeyi düşünmüyorum, oh be dünya varmış... Bir de bu cin çıkarma konusunu konuşurken De Facto'nun De Chino'larından bahsetmeden geçemeyeceğim. Bir kere çok rahatlar, kumaş olmasına rağmen benim gibi ütüden nefret ediyorsanız ütüsüz de giyiliyor, hiç problem değil, çok kalın sayılmazlar ama kışın da içine çorapla giydim üşütmedi, bir de ister spor ayakkabı t-shirtle giyin günlük olsun, ister güzel bir gömlekle giyin iş kıyafeti olsun. Çeşidi de bol sırf o kumaşlar değil, haki, kadife, daha parlak iş pantalonu olarak değerlendirebileceğim türleri. Ve sadece 20 lira! Öneririm (bu arada, hayır De Facto'dan bu yazı için para almadım:P).

I don't even remember the last time I wore them and am quite happy without them. (The rest of this paragraph is about a store that I don't know if you have in your country, so I leave this out)

Son olarak size alışveriş çılgınlığımın son güzelliğini göstermek istiyorum, elbiseye aşık oldum. Zaten çocukluktan beri en sevdiğim şey olan çiçek deseni ve dantelin moda olması da işimi çok kolaylaştırıyor kıyafet bulma konusunda. Ama denizci temasına, çok sevdiğim ve yıllarca çizgili giydiğim halde hiç bulaşmıyorum, o kadar da sokaktaki herkesle aynı olmamak lazım ya! Yarın kuzucuğumun doğumgünü var, hava güzel olursa elbiseyi oraya giyeceğim, yehuuu!

Last of all, I want to show you the latest product of my shopping frenzy, I'm so in love with this dress. Flower prints and also laces are my favorite since I was a child, so this year's trend makes my shoppings quite easier. But, even though I like it very much and wear it for years and year, I will not adopt the marine trend, because it is also like an uniform right now. Tomorrow is my lamb's b-day, I hope to wear it if the weather is good:)


Merak edenler için, odam genelde prenses temasında, ama, evet aynanın yanında gördüğünüz şey bir voodoo bebeği:D

For those who wander, yes I have a princess room and, yes, the thing you see near the mirror is a voodoo doll:D

Hadi, yaz geldi, siz de atın kotları!

Come on, it's summer, leave your jeans behind and start fresh!

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails